Служба св. вмц. Параскеве

Святыя великомученицы Параскевы,

нареченныя Пятницы.

 

Месяца октября в 28-й день

На вечерни

На Господи, воззвах: стихиры на 6: и на утрени канон преподобныя на 6. Аще ли настоятель изволит пети полиелей, тогда поем: Блажен муж: 1 антифон.На Господи, воззвах: стихиры на 8: глас 4.

 

Подобен: Дал еси знамение:

Рим тя предлагает,/ яко оград, цветы благовонныя,/ Параскево многострадальная,/ верных смыслы облаговонствуя,/ вонями добродетельными,/ и смрад страстный отгоняя,/ благодатию, славная, всегда,/ мучеников доброта,/ дев похваление и чудес пучина.

Яко слава многоценна всем дастся,/ от Христа Бога нашего,/ в Риме пострадавши/ и в нем бывши, славная мученице,/ демонская лукавствия от человек отгоняющи/ заступлением твоим./ Тем тя вси блажим/ и святыя твоя страсти днесь похваляем,/ Параскево многострадальная.

Соблюдаема силою Христовою,/ всеславная Параскево,/болезней телесных небрегла еси,/ к подвигом вместилася еси,/ мужеским смыслом,/ женскую слабость отвергши,/ упованием укрепившися,/ восприяла же еси с первенствующими/ озарение, прехвальная.

Вернии, сошедшеся,/ хваляще тя любовию,/ блажим подвиги твоя и страсти, мученице Параскево./ Христа, Жениха твоего,/ умоли от бед и напастей избавити ны/ твоими молитвами.

От твоих кровей/ трудолюбно истинную чашу испила еси,/ желающи по Христе, Женисе твоем, во след потещи,/ прехвальная мученице Параскево,/ яко ластовица доброгласная,/ песнь воспевающи ко всех Творцу, Христу Богу,/ о празднующих память твою.

Твои родителие Христовы страсти почитающе,/ знаменитаго дне тезоимениту тя нарекоша,/ воспитана же бывше, и на страсти дерзнула еси,/и раны претерпевши,/ в темнице, аки в чертозе светле, ликующи,/вопияла еси:/ никогдаже отлучуся Тебе, Господи,/ но посли ми помощь Твою/ и спаси мя великия ради Твоея милости.

Слава, глас 6:

Одесную Спаса, якоже поет Давид, предста Царица,/ и твоя душа, яко ряснами испещрена златыми,/ и жертву себе представила еси Господу твоему, яко кадило благовонно,/ принесла еси кровь плоти твоея, мученице прехвальная Параскево,/ молися о нас Владыце Христу Богу, да спасет души наша.

И ныне, Богородичен или Крестобогородичен:

Видящи Тя распинаема, Христе,/ Тебе Рождшая вопияше:/ что странное еже вижу таинство, Сыне Мой?/ како на Древе умираеши, плотию повешен,/ Жизни Подателю?

 

Аще поеши полиелей, пой Богородичен воскресен: Кто Тебе не ублажит: Вход. Прокимен дне. И чтения.

Пророчества Исаиина чтение (глава 43):

Тако глаголет Господь:/ вси языцы собрашася вкупе, и соберутся князи от них, кто возвестит сия в них?/ Или яже от начала, кто слышана сотворит вам?/ Да приведут свидетели своя и оправдятся, и да услышат, и да рекут истину./ Будите Ми свидетели, и Аз свидетель, глаголет Господь Бог и отрок, егоже избрах./ Да познаете и веруете Ми,/ и разумеете, яко Аз есмь:/ прежде Мене не бысть ин бог, и по Мне не будет./ Аз есмь Бог и несть, разве Мене, спасаяй./ Аз возвестих и спасох, уничижих и не бе в вас чуждий./ Вы Мне свидетели, и Аз Господь Бог,/ иеще от начала Аз есмь, и несть от рук Моих избавляяй./ Сотворю, и кто отвратит то?/ Сице глаголет Господь Бог, избавляяй вас Святый Израилев.

Премудрости Соломоновы чтение (глава 3):

Праведных души в руце Божией, и не прикоснется их мука./ Непщевани быша во очесех безумных умрети, и вменися озлобление исход их:/ и еже от нас шествие сокрушение, они же суть в мире./ Ибо пред лицем человеческим, аще и муку приимут, упование их безсмертия исполнено./ И вмале наказани бывше, великими благодетельствовани будут,/ яко Бог искуси я и обрете их достойны Себе./ Яко злато в горниле искуси их, и яко всеплодие жертвенное прият я./ И во время посещения их возсияют и яко искры по стеблию потекут./ Судят языком и обладают людьми, и воцарится Господь в них во веки./ Надеющиися Нань разумеют истину, и вернии в любви пребудут Ему./ Яко благодать и милость в преподобных Его,/ и посещение во избранных Его.

Премудрости Соломоновы чтение (главы 5 и 6):

Праведницы во веки живут, и в Господе мзда их, и попечение их у Вышняго./ Сего ради приимут Царствие благолепия и венец доброты от руки Господни:/ зане десницею покрыет я и мышцею защитит их./ Приимет всеоружие рвение свое, и вооружит тварь в месть врагом./ Облечется в броня правды и возложит шлем, суд нелицемерен./ Приимет щит непобедимый, преподобие;/ поострит же напрасный гнев, во оружие: споборет же с ним мир на безумныя./ Пойдут праволучныя стрелы молниины,/ и яко от благокругла лука облаков на намерение полетят./ И от каменометныя ярости исполнь падут грады,/ вознегодует на них вода морская, реки же потопят я нагло./ Сопротив станет им дух силы, и яко вихор развеет их,/ и опустошит всю землю беззаконие, и злодейство превратит престолы сильных./ Слышите убо, царие, и разумейте, навыкните судии концев земли./ Внушите держащии множества и гордящиися о народех языков:/ яко дана есть от Господа держава вам и сила от Вышняго.

На литии стихиры, глас 5.

Подобен: Радуйся:

Радуйся, Господня агнице,/ уподобльшися честней и блаженней успешно страсти Безсмертнаго на Кресте,/ мирския страсти разорившаго,/ источниче, источающий, яко воды, чудеса,/ истаявшая сердца, немощных дарованием исцелений напаяющи,/ страстотерпице пребогатая./ Дерзость разрушила еси идольскую немощную,/ Небеснаго чертога наследовавши жилище./ Христу молися/ даровати душам нашим мир и велию милость.

Идеже веселящихся есть жилище,/ идеже свет невечерний,/ в дому Бога Живаго, посреде скинии дивныя,/ идеже лик празднующих, чистая,/ веселием, свещу имущи светлу, недреманну./ Тем наслаждающися Вышняго Божества/ и оттуду богатно сияющи светлостьми,/ Христу молися/ даровати душам нашим мир и велию милость.

Видяще силы Небесныя плотию страждущую Содетеля ради Параскевы/ и Его силою креплящуся, глаголюще:/ се, и девы на земли прославиша Господа./ Человецы же, трепетом одержими, ужасахуся,/ и, удивльшеся, песньми прославляху, глаголюще:/ оле чудесе!/ дева врага победи/ и молится Милостивому Владыце за мира спасение,/ да подаст мир и велию милость.

Радующися, предстала еси игемону, мученице добляя Параскево,/ ясно веру проповедающи,/ строгания многа мужески претерпела еси,/ мучителя посрамивши, Христу уневестилася еси./ Емуже предстоящи, молися/ за чествующия тя и верою творящия память твою.

Радуйся, агнице вседобляя,/ Агнцу и Пастырю принесшися жертва,/ огнем всесожегаема,/ яко огнем любве разжегшися по Христе , Женисе твоем./ Пламень угасивши идольскаго суетства,/ и свещу неугасну душевную соблюдши,/ и чудесными светлостьми тмы ополчения демонов страдальчески победивши,/ и вошла еси со Христом в чертог Небесный./ Молися о творящих память твою даровати нам мир и велию милость.

Слава, глас 6:

Посрамися лукавый враг, от девы побеждаем,/ яко праматерь содея дерзновенну ко греху./ От Девы бо родившееся Слово Отчее/ непреложно и несказанно,/ якоже весть Един Сам,/ клятву разруши Адама и Евы/ Христос Бог,/ венчавый достойно Параскеву мученицу,/ и того ради дарует миру очищение и велию милость.

И ныне, Богородичен.

На стиховне стихиры, глас 4.

Подобен: Яко добля:

Обагрении кровными/ спасения одежду себе, всехвальная, обагривши/ и убелившися Духом, Господу обручилася еси, Безсмертному Царю,/ соблюдающему тя непорочну и нетленну во веки веков в чертозех Небесных,/ яко деву преудобрену и нетленну.

Стих: Святым, иже суть на земли Его,/ удиви Господь, вся хотения Своя в них.

К ранам приобщившися, и со огнем бравшися,/и плотская влачения претерпевши,/ и конобная врения доблественне пренесши,/ и непобеждена бысть мыслию, и истуканным не пожре,/ но преклонши Богу выю,/ мечным усечением, венец носящи, на Небеса взыде.

Стих: Терпя, потерпех Господа, и внят ми,/ и услыша молитву мою.

Каплями кровными обагрившися, возсияла еси проявленно, яко солнце,/ и отгнала еси, всехвальная, безбожия тьму благодатию,/ мученице Параскево,/ и верныя просветила еси, чтущия твоя доблественныя подвиги/ и память светлую, и светоносную, и всеспасительную.

Слава, глас 8:

Сия глаголет Параскева к мучителю:/ враже нечестивый, игемоне,/ что неистовствуеши на христианы?/ ни царства у тебе отъях, ни града твоего разорих,/ но буими словесы увещати мя помышляеши./ Аз тебе небрегу, ни твоих безумных глагол,/ плоти бо не щажду за Христа моего,/ зане Он любит мя и Царство мне дарует,/ к Нему пойду и Того буду невеста,/ и Той мене спасет от рук враг моих,/ и дарует ми жизнь вечную.

И ныне, Богородичен или Крестобогородичен.

Подобен: О преславнаго чудесе:

Не терплю, Чадо, видящи Тя, на Древе уснувша,/ бодрость всем подающаго./ Яко да древле преступления плодом,/ сном погибельным уснувшим,/ Божественную и спасительную бодрость подаси,/ Дева глаголаше, плачущи, Юже величаем.

Тропарь, глас 4:

Премудрая и всехвальная Христова мученица Параскева/ мужескую крепость приимши,/ женскую же немощь отвергши,/ диавола победи и мучителя посрами,/ вопиющи и глаголющи:/ приидите, тело мое мечм ссецыте и огнем сожгите,/ аз бо, радующися, иду ко Христу, Жениху моему./ Тоя молитвами, Христе Боже,/ спаси души наша.

Слава, ин тропарь , глас 8:

Иже веруя и мужеством душевным, тезоименитне,/ диавола посрамила еси/ и мучительское прещение и раны доблественне победила еси,/ мученице Параскево, вопия:/ мечем сосецайте и огнем сожизайте тело мое,/ яко да, радуюся, прииду Жениху моему Христу Богу./ Егоже моли спастися душам нашим.

И ныне, Богородичен или Крестобогородичен.

 

На утрени

На Бог Господь: тропарь святей, дважды. Слава, и ныне, Богородичен или Крестобогородичен.

По 1-м стихословии седален, глас 4.

Подобен: Скоро предвари:

Жениха возлюбивши, Творца и Бога, жениха тленнаго оставила еси,/ мученице честная Параскево;/ и, радующися, претерпела еси муки и растерзания, и огненное томление./ Темже и венец носящи, к Божественному чертогу возшла еси,/ испрошающи всем грехов оставления.

Слава, и ныне, Богородичен:

Дево Всенепорочная,/ Яже Пресущнаго Бога рождшая,/ со страстотерпицею Того непрестанно моли,/ оставление прегрешений и исправление жития дати нам прежде конца,/ верою и любовию поющим Тя по долгу, едина Всепетая.

По 2-м: стихословии седален, глас 4.

Подобен: Вознесыйся:

Жениха твоего, Христа, возлюбивши/ и свещу твою светло украсивши,/ добродетельми просияла еси, славная./ Темже возшла еси в Небесный чертог/ и, венец страдания приимши,/ от бед избави нас, совершающих, Параскево, память твою.

Слава, и ныне, Богородичен:

По Бозе во Твой, Богородице, Покров Божественный прибегаю,/ смиренный, припадая, молюся:/ помилуй, Пречистая, яко превзыдоша главу мою греси,/ и боюся, Владычице, муки, и трепещу./ Моление сотвори, Чистая, к Сыну Твоему,/ от сих избавити мя.

По полиелеи седален, глас 8.

Подобен: Премудрости:

Уневестившися Господу благолепно,/ якоже дар, кровь и заколение Тому принесла еси,/ страстотерпице отроковице Параскево,/ и чертог Божественный достойно улучила еси,/ просвещения неизреченнаго непрестанно исполняема./ Темже святую и честную память твою творяще духовно,/ Спаса прославляем и верно взываем ти:/ моли Христа Бога грехов оставление подати/ чествующим любовию святую память твою.

Слава, и ныне, Богородичен:

Яко Деву и едину в женах/ Тя, без семене рождшую Бога плотию,/ вси ублажаем роди человечестии:/ Огнь бо вселися в Тя Божества/ и яко Младенца доиши Зиждителя и Господа./ Тем Ангельский и человеческий род/ достойно славим пресвятое Рождество Твое/ и согласно вопием Ти:/ моли Христа Бога прегрешений оставление даровати/ покланяющимся верою пресвятому Рождеству Твоему.

 

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.

Стих: В церквах благословите Бога, Господа от источник Израилевых. Всякое дыхание: Евангелие от Матфея, зачало 62.

По 50-м псалме стихира, глас 1:

С Вышними чинми причталася, славная,/ мир оставльши, и Христа возжелевши, Параскево всечестная,/ проси нам мира и велия милости.

 

Канон Богородицы со ирмосом, на 6, глас 8: Воду прошед, яко сушу: И святыя, два канона, на 8. Глас 4

Песнь 1

Ирмос: Отверзу уста моя,/ и наполнятся Духа,/ и слово отрыгну Царице Матери,/ и явлюся, светло торжествуя,/ и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Светом Божественным осветившися свыше,/ мрак отжени неразумия моего/ и подаждь ми молитвами твоими, Параскево, благодать,/ воспевати твоих, мученице, чудес множества.

Солнца светлейши, яко истинно возсияла еси утро,/ утверждение Церкве бывши Христовы,/ озарила еси лучами подвигов, мученице Параскево,/ твоими чудесы мира концы.

Жениха, Безсмертнаго Христа, возлюбивши,/ яко верою Того страсти общница показалася еси/ и восприяла еси вечное Царство/ и венец нетленный, мученице Параскево славная.

Богородичен:

Дево Всенепорочная, Христа родившая,/ и Сего в ложеснах понесла еси, истинноименитая,/ разреши мрак души моея и просвети мя, да пою Тя.

Ин канон. Глас 8.

Песнь 1

Ирмос: Поим Господеви,/ проведшему люди Своя сквозе Чермное море,/ яко Един славно прославися.

Поим Господеви,/ прославльшему память мученицы,/ и приводящу земныя лики к похвалению днесь.

Славу презрела еси, о богатстве нерадивши,/ честня мученице Параскево,/ на страсть себе вдала еси.

Возжела Владыка/ твоея доброты, мученице,/ в Небесный чертог всели тя.

Богородичен:

Род Адамов/ паче ума блаженства Тобою рай отверст обретше, Богородице,/ достойно хвалим Тя.

Песнь 3

Ирмос: Лук сильных изнеможе,/ и немощствующии препоясашася силою:/ сего ради утвердися в Господе сердце мое.

Палицами немилостивно биема, радовашеся, лыстом сокрушаемым и костем вкупе,/ приснопамятная мученица Параскева, вопиющи:/ ничтоже мя разлучит от любве Твоея, Христе.

Уста нечестивых, глаголющая беззаконие на преподобнаго,/ и язык велеречив заградишася,/ мученица Параскева вопияше, Спаса проповедающи.

Кровей твоих кроплении безбожия огнь погасила еси,/ многострадальная мученице Параскево,/ и верных разумы просветила еси.

Богородичен:

Глаголы благочестивно исполняются Исаиины:/ Дева бо родила есть во плоти Жизнодавца Христа,/ Спаса душ наших.

Ин

Ирмос: Ты еси утверждение/ притекающих к Тебе, Господи,/ Ты еси свет омраченных,/ и поет Тя дух мой.

Ты еси утверждение мое, Господи, глаголаше мученица,/ Ты же и заступление,/ и к Тебе прибегох, Царю мира.

Явилася еси на судищи, мужеумну душу имущи,/ и врага, яко нехрабра суща,/ победила еси, всехвальная.

Души моея зеницы исцели,/ всехвальная мученице, молитвами твоими/ и ум мой управи.

Богородичен:

Подаждь нам помощь/ молитвами Твоими, Пречистая,/ советы отревающи лютых обстояний.

Седален, глас 8.

Подобен: Премудрости:

Кровей твоих струями, мученице Христова,/ потоки нечестия изсушивши, всехвальная Параскево,/ одождением же благодати словесныя напаяеши бразды,/ в нихже прозябаеши клас веры./ К сему же, славная, и по смерти явилася еси, точащи жизнь мучения ради,/ страстотерпице всехвальная./ Моли Христа Бога даровати душам нашим велию милость.

Слава,другий седален, глас 4.

Подобен: Скоро предвари:

Постом украсивши чистоту душевную,/ лучами страдания просвещаеши верныя,/ мученице многострадальная Параскево./ Тем твой святый и светоносный день/ верою совершающе, благочестно вопием:/ яко имея дерзновение ко Господу, моли спастися нам.

И ныне, Богородичен:

Обновила еси, Чистая, Божественным Рождеством Твоим/ истлевшее во страстех земнородных мертвенное существо/ и воздвигла еси вся от смерти к жизни нетления./ Темже Тя по долгу блажим вси, Дево Препрославленная,/ якоже прорекла еси.

Крестобогородичен:

На Кресте Тя возвышена яко узре Пречистая Мати Твоя, Слове Божий,/ матерски рыдающи, вещаше:/ что новое и странное сие чудо, Сыне Мой,/ како, Жизнь всех, вкушаеши смерть,/ оживити мертвыя хотя, яко Милосерд.

Песнь 4

Ирмос: Седяй в славе на Престоле Божества/ во облаце легце,/ прииде Иисус Пребожественный/ нетленною дланию и спасе зовущия:/ слава, Христе, силе Твоей.

Уязвившися любовию Христовою,/ ополчения мучительская крепостию твоею умертвила еси,/ благодать источаеши присноживотную:/ страстей ради мздовоздаяние, восприяла еси, Параскево,/ мучениц Христовых доброта.

Превозшедши вся лобовию Христа, Жениха твоего,/ плотскую любовь возненавидевши,/ крепко болезненная страдания претерпела еси, мученице Параскево, вопиющи:/ не разлучи мене, Христе, от желания/ Твоего мучения подвиг совершити.

Отвергши мира суету всю,/ Богу Единому прилепилася еси, Параскево мученице,/ и болезни страдания претерпевши,/ невесто Божия, мужеумная.

Богородичен:

Сниде, яко дождь на руно, во утробу Твою Господь,/ якоже рече древле пророк, Всенепорочная,/ Егоже во двух Существах родила еси,/ Емуже взываем:/ слава силе Твоей, Господи.

Ин

Ирмос:Услышах, Господи,/ смотрения Твоего таинство,/ разумех дела Твоя,/ и прославих Твое Божество.

Услышавши, Господи,/ мученица Параскева заповеди Евангельския,/ прослави Твое Божество.

Не принесла еси отнюд жертвы демоном мерзским,/ жертву живу себе Господу вдала еси.

Крепко на судищи ставши, вопияше мученица:/ со Христом, Женихом моим, распнуся/ и возцарствую с Ним.

Богородичен:

Очищение наших даруй согрешений, яко Безгрешен,/ и умири люди Твоя, яко Благ,/ молитвами Рождшия Тя.

Песнь 5

Ирмос: Ты, Господи, мой свет/ в мир пришел еси,/ Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения/ верою воспевающия Тя.

Свет незаходимый вселися в души твоей,/ да добродетелию сияеши,/ озаряя тебе непрестанно славящия.

Струю, мученице Параскево, нечестивого безбожия изсушила еси:/ течении кровными, неправедно проливаемыми,/ огнь прелести погасила еси.

Ум имущи прозрачен, пророческаго дара сподобилася еси,/ хотящая быти всем яве предглаголала еси,/ Параскево многострадальная.

Богородичен:

Мати Божия, души моея злобу исцели,/ родившая Бога Слова неизреченно./ Сего ради вси роди блажат Тя.

Ин

Ирмос: Утренююще, вопием Ти,/ Господи, спаси ны:/ Ты бо еси Бог наш,/ разве Тебе, иного не вемы.

Утренюющи, мученица вопияше Параскева:/ ничтоже мя разлучит любве Христовы.

Божественную мученицу мнев ослабети,/ смех сам явися пронырливый.

Просвещение подаждь мне, всехвальная,/ и многомятежный мой ум просвети/ молитвами твоими.

Богородичен:

Низложи непрестающую бурю страстей,/ Христа Рождшая,/ кормчию и Господа.

Песнь 6

Ирмос: Пожру Ти со гласом хваления, Господи,/ Церковь вопиет Ти,/ от бесовския крове очищшися,/ ради милости от ребр Твоих/ истекшею Кровию.

Возсиявши из Рима,/ яко солнце светлое, святая мученице,/ мрак демонский от человек отгоняющи мольбами твоими,/ Параскево многострадальная.

Исцеления приемлют приходящии прикосновением к раце мощей твоих,/ кровоточивии и прокаженнии очищаются,/ отбегают демонския полки,/ призыванием святаго твоего имени.

Утреневала еси ко Христу, невечернему Солнцу,/ и Того светлостьми душу, Богомудрая,/ и сердце озарила еси, Параскево честная,/ и к Свету Троическому, радуяся, прешла еси.

Богородичен:

Исцели души моея страсти, Всенепорочная,/ безстрастия рождшая Источник,/ и отжени томительство,/ непрестанно смущающее сердце мое.

Ин

Ирмос: Ризу мне подаждь светлу,/ одеяйся светом, яко ризою,/ Многомилостиве Христе Боже наш.

Ризою мя с Небесе приодей, Господи, вопияше Параскева,/ Иже облаки небеса одеваяй, Многомилостиве.

Якоже из рова Даниила услыша Господь,/ тако и тебе, в темнице молящейся, исцеление подавает.

Мучителеву гордость низложила еси,/ сама же, невредима пребывши,/ на муку дерзнула еси.

Богородичен:

Слово Божие Тя земным показа Небесную лествицу:/ Тобою бо к нам сниде.

Кондак, глас 3.

Подобен: Дева днесь:

Всесвятое и непорочное мучение принесши,/ яко вено пречестное, безсмертному Жениху Христу,/ Ангельское ликостояние возвеселила еси/ и победила еси демонския козни./ Сего ради тя честно верою чтим,/ мученице Параскево многострадальная.

Икос:

Кто изглаголет силы Господня;/ или кто повесть страдания твоя и добродетели, мученице;/ или кий язык воспети возможет по достоинству./ Темже и аз, недостойный, воспети покушаюся,/ хвалити же и славити Владыку Жизнодавца,/ давшаго тебе на тризнищи крепость/ мучителей не убоятися, исповедающей Истиннаго Бога./ Сего ради тя чтим верою и любовию,/ мученице Параскево многострадальная.

Песнь 7

Ирмос: Спасый во огни Авраамския Твоя отроки,/ и халдеи убив,/ яже правда праведно уловляше,/ препетый Господи,/ Боже отец наших, благословен еси.

Голубице, крила имущи златая и оружием хранима крестным,/ агаряны же, в нощи граду твоему приближившияся, отгнала еси,/ спасши верныя от убийства, мученице Параскево, поющия:/ препетый отец наших Боже, благословен еси.

Многообразныя болезни претерпевши Христа ради, мученице Параскево,/ неболезненный у Него обрела еси покой/ и, радующися, взываеши:/ препетый отец наших Боже, благословен еси.

Коль непобедим твой разум, Параскево честная,/ яко от начальников лика мучителей мук не убоялася еси./ С нимиже бравшися, скончалася еси яко служительница тайны Божественныя славы, поющи:/ препетый отец наших Боже, благословен еси.

Богородичен:

Благословен Плод благословеннаго Твоего чрева,/ Егоже благословят Небесныя Силы и человечестии собори восхваляют,/ нас избавльшаго клятвы древния, Благословенная, поющих:/ препетый отец наших Боже, благословен еси.

Ин

Ирмос: От Иудеи дошедше отроцы,/ в Вавилоне иногда/ верою Троическою пламень пещный попраша, поюще:/ отцев Боже, благословен еси.

Явишася паче ума чудеса Божественныя мученицы,/ во юнотстве девства победи мучителя, зовущи:/ отец наших Боже, благословен еси.

Блудящих заградила еси богомерзская уста,/ среди судища ставши, Бога исповедала еси, взывающи:/ отец наших Боже, благословен еси.

Забывши женскую немощь,/ мужественно укрепившися терпением,/ страждущи, вопияла еси:/ отец наших Боже, благословен еси.

Богородичен:

Из Девическу боку воплощся,/ явился еси на спасение наше./ Тем Твою Матерь ведуще Богородицу,/ благодарно взываем:/ отец наших Боже, благословен еси.

Песнь 8

Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи/ Рождество Богородичо спасло есть,/ тогда убо образуемое,/ ныне же действуемое,/ вселенную всю воздвизает пети Тебе:/ Господа пойте дела/ и превозносите Его во вся веки.

Божественными светлостьми Солнца мысленнаго просветившися,/ мученице всехвальная Параскево,/ нощь претекла еси безбожия, поющи единомыслием души:/ Господа воспевайте дела и превозносите Его во веки.

Яко агница, яко нескверная юница,/ яко Божественная голубица, яко самовольное заколение,/ привелася еси, мученице Параскево, Зижиделю твоему/ и, яко жертва непорочна, принеслася еси, согласно поющи:/ Господа пойте дела и превозносите Его во веки.

Светлу себе от кровей ризу мучением обложила еси,/ Параскево, добляя мученице,/ совлекшися истинно тленнаго со грехи человека, радостно воспевающи:/ Господа пойте дела и превозносите Его во веки.

Богородичен:

Во след Тебе текоша жены, мира сладковоннаго ведуще, Всечистая Богоневесто,/ Едина Неискусобрачная,/ из утробы Твоея возсиявшаго Единороднаго Сына, Христа Бога,/ и с Тобою царствуют истинно, песнословяще Его во веки.

Ин

Ирмос: Царя Небеснаго, Егоже поют вои Ангельстии,/ хвалите и превозносите во вся веки.

Царя Христа Бога,/ Егоже исповеда дева мученица Параскева,/ воспевающи: хвалите и превозносите Его во веки.

За любовь Божественныя Троицы/ огнь безбожия погасила еси, вопиющи:/ превозносите Христа во веки.

Подвиги, иже к Богу,/ тьмы начальника низложила еси, поющи:/ превозносите Христа во веки.

Богородичен:

Противных прилога на ны угаси искры, Дево,/ яко да поем Господа и превозносим Его во веки.

Песнь 9

Ирмос: Всяк земнородный/ да взыграется, Духом просвещаем,/ да торжествует же Безплотных умов естество,/ почитающее священное торжество Богоматере,/ и да вопиет:/ радуйся, Всеблаженная/ Богородице, Чистая Приснодево.

В Небесный чертог всельшися, дево Параскево всечестная,/ и невидимых доброт разумно насладившися,/ восприимши неизреченную светлость,/ просвети поющия и величающия тя.

Венец восприяла еси на главе твоей, Параскево доблеумная,/ яко скончавши течение и сохранивши веру непоколебиму,/ праведных чини радостно тя прияша./ Тем ныне ублажаем тя.

Подаеши исцелений капли требующим, яко от источника,/ всебогатая мученице Параскево,/ уставляющи токи недугов и страстей отгонящи зной,/ сердца благочестивых напаяющи ко благоплодию Божественных деяний.

Богородичен:

Мудрости Вместилище, паче ума лучшаго, явилася еси,/ Отроковице Всенепорочная,/ одушевлен же престол и дверь./ Тем яко Царицу Тя возлюбльше, девы во след Тебе приведошася, Богоотроковице.

Ин

Ирмос: Воистинну Богородицу/ Тя исповедуем,/ спасении тобою, Дево чистая,/ с Безплотными лики Тя величающе.

Воистинну тезоименита назвалася еси, Параскево,/ подобящися страстем Христовым,/ с Небесными воинствы ликующи.

Постигла еси конец мучения/ многими страстьми и болезньми твоими,/ со Ангелы Христа славящи на Небесех, всечестная.

Дерзновение имущи ко Спасу и Владыце,/ моли за поющия твою память,/ мученице славная Параскево.

Богородичен:

Пе=сньми Тя поем, Богоблагодатная,/ и немолчно Тебе, радуйся, прино сим,/ Ты бо источила еси всем нам веселие.

 

Светилен.

Подобен: Жены, услышите:

Яко шипок краснейший от терновнаго прозябла еси корене, дево Параскево,/ оброшением, мученице, священнаго страдания обагрившися кровию./ И ныне Божественную твою память творящия любовию/ спасай ны от бед.

Слава, и ныне, Богородичен:

Стояще окрест Тебе девы Богомудрыя, Богородительнице Марие, яко Царице родом,/ Твоему Сыну приведошася невестолепно, Пречистая, яко Царю всяческих,/ Егоже, Мати Дево Отроковице, о нас моли.

На хвалитех стихиры, глас 4.

Подобен: Яко добля:

Девство нетленно, мучение всечудно/ Христу принесла еси, всечестная дево Параскево,/ низложила еси шатание прелести безбожныя силою Крестною,/ мужественным разумом./ Темже вся Христова Церковь празднует святую твою память.

Твоему страданию, дево мудрая, и сопротивлению, и неодолению/ лицы Ангельстии, блаженная Параскево, яве удивишася,/ како мужественным сплетением врага невидимаго разразила еси/ и победы венец от руки Жизнодавца богатно прияла еси.

Огнем опаляема,/ огненною мудростию пламень угасила еси естественный/ и, свещу неугасиму душевную соблюдши,/ вошла еси со Христом, Женихом твоим, в чертог Небесный./ Чудесными искрами страсти умертвивши,/ и демонския полки страдальчески победила еси.

Ины стихиры, глас 1.

Подобен: Небесных чинов:

В Небесныя дворы вселилася еси, мученице Параскево,/ кровьми твоих страданий,/ в видении ликостояний причислилася еси равно, всехвальная.

Мучителя посрамила еси, о муках небрегши,/ и зверей рыкания не устрашилася еси,/ имущи Христа Помощника твоего, всехвальная.

Радующися, текла еси, прехвальная Параскево, тщащися конец мучения прияти, дево всехвальная,/ и Христу уневестившися тамо, поминай ны, всегда чествующия тя.

Слава, глас 6:

Песньми да почествися Христова мученица,/ подобает бо ей всякое хвалословие:/ хвалами бо исплетши свой венец,/ той непреклонней сущи и твердей,/ многу мучителей злобу низложи./ Тем, в болезнех страждущи, вопияше:/ Ты мне, Господи, буди помощь и не остави мене.

И ныне, Богородичен или Крестобогородичен.

Подобен: Все отложше:

Агнца Своего Агница Нескверная древле/ и Непорочная Владычица/ на Древе Крестнем яко узре, матерски восклицаше и, дивящися, вопияше:/ Чадо Сладчайшее, что зрение сие новое и преславное;/ како сонм безблагодатный судищу Пилатову предаде Тя/ и осуждает на смерть, Жизнь всяческих;/ но воспеваю Твое неизреченное, Слове, снизхождение.

На стиховне, Слава, глас 4:

Крест, яко оружие державно, Параскево мученице, держащи руками,/ веру, яко щит, надежду, яко броню, любовь, яко лук,/ мучителей томление победивши мужески,/ и демонов коварствия упразднила еси Божественною силою,/ во главу же усекновена бывши, ликуеши во Христе,/ не престай молящися о душах наших.

И ныне, Богородичен или Крестобогородичен:

Подобен: Яко добля:

На Кресте Тя яко узре пригвождена, Господи,/ Агница и Мати Твоя дивляшеся/ и, что видение сие, взываше, Сыне Вожделенне,/ сия Тебе неверный собор воздаде беззаконный,/ многих Твоих чудес насладивыйся;/ но слава неизглаголанному сошествию Твоему, Владыко.

Славословие великое. И отпуст.

 

На Литургии: Блаженна от канона перваго, песнь 3-я, и втораго канона,песнь 6-я. Прокимен, глас 4: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев. Стих: В церквах благословите Бога, Господа от источник Израилевых. Апостол кКоринфяном, зачало 181. Аллилуия: Терпя, потерпех: Евангелие от Луки, зачало33. Причастен: В память вечную:

 

Печатается по изданию: Минея. Октябрь, часть 2. Издание Московского Патриархата, М.: 1980

ПРОЧИТАНО И ПРОСМОТРЕНО (1716)

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *